Everything was surely there.


Spleen, at first.

Then the conviction to be necessarily somewhere else.


My father’s desk. Felt-tips, charcoals, lined up behind a computer.

Photographs. Printings. Printing Fair, full, in the corridors, on the paper.


The room. A large collection of papers, cut papers to fill walls.

A sight on jail, commercial center. Around, roads.


Holidays in former scrap merchant’s empty shed.


Classic dance under damp roofs. Jazz dance under neons.


Negatives. A lot. Because no instant decides. Gestures only. Or intentions. And Memory choosing.


Radio.


On screens : music. C artoons. Twin Peaks. Chaplin.


One day, a rhyme. Silence is not totally here anymore. Spleen neither.


Far, an echo : Duras.


So, studies. For a long time. History of art. To write under influence, eat, digest. Words are hungry. To hear and to see. Then words eat words.


And go. Coyoácan. Mexico. Another silence. Of mad words, sounds. Camera comes back while language is taunting. Testimony. Keep busy.


Paris. Roma. Paris.

Correspondences. Corpet. Erró. Jouffroy. Boullé.

Selective instants. They make films. Rhythm.


Time to collect everything. To catch the link. Multisensory.

Sound draws a picture. Immediately. A vision leads to note, word, voice, text.


A necessary game without closing drawer. Music, word, photograph, drawing.

Everything is there. Always. Everywhere. In. Out.

Laëtitia Laguzet

PUBLICATIONS

  • Le Peintre Inconnu, in Fake, revue des Cahiers de l'Imaginaire, publication du CNRS, Paris, 2014.

  • Figaro, 4 juillet 2013, portrait photographique de Vincent Corpet.

  • Dieu, l'ogre et le cannibale, in Manger ensemble, revue des Cahiers de l'Imaginaire, publication du CNRS, Paris, 2013.

  • Libération, 21 et 22 juillet 2012, photographies de Vincent Corpet.

  • Fuck Maîtres, Vincent Corpet, Laetitia Laguzet, Amélie Pironneau, catalogue de l'exposition Fuck Maîtres, Vincent Corpet, Acent mètres du centre du monde, centre d'art contemporain, Perpignan, juin 2012, éd. Le Massacre des Innocents, 2012.

  • La leçon de guitare, Le Hiérophante, catalogue monographique de Vincent Corpet, 2011.

  • La Monstruosité, in Capharnaum, extraits de la série photographique Sorcières, 2010.

  • Savoir et Voir ça, Vincent Corpet, catalogue de la résidence, entretien et reproductions des œuvres, éd. Pôle Internation de la Préhistoire, Dordogne, 2010.

  • Crisis Ex-Nihilo, in Capharnaum, textes et photographies, 2009.

  • Frédéric Arditi, in Jeune Création, 2004.

EXHIBITIONS PHOTOGRAPHS / VIDEOS

  • Les Rêves, Festival du Fake, Cacao, Plataforma Revolver, 18 septembre- 29 novembre 2014.

  • Les rêves, Maison Natale de Claude Gelée, Chamagne, Du 20 juillet au 21 août 2013.

  • Aphrodite 2012, Museum of Greek Folk Art, Grèce, décembre 2012–Avril 2013.

  • Fin du monde, La Générale, Paris, décembre 2012.

  • Découvrement, La Lune en Parachute, Epinal, novembre-décembre 2012.

  • À La Limite, Les Salaisons, Romainvillle, mars 2012.

  • Synesthésie, Atelier Claris Garnier, Paris, septembre 2011.

  • Malentendu, Vincent Corpet, Les Salaisons, Romainville, mars 2011.

  • À la Plage et en Ville, MAMAC, Nice, février 2010.

  • Naître et Être, La Petite Rockette, Paris, décembre 2009.

  • Crisis Ex-Nihilo, La Petite Rockette, Paris, du 3 au 18 octobre 2009.

  • Naître et ne pas être, La Petite Rockette, Paris, décembre 2008.